pondělí 5. listopadu 2007

Degustačka


Rulandské šedé, Tramín červený, Slámové (ne Salikovo), Müller, Sauvignone, Rulandské bílé, Chardonnay...Ptáte se jak se dá ochutnat 77 druhů vín za tři hodiny? No já jsem k tomu potřebovala kamarády Verču, Steina, Jarouška, skleničku, press kartu, volný večer a odolné nohy (protože jsme furt stáli).
Konference vín, která se v Brně koná každoročně, i letos nezklamala. Mě nezklamala hlavně proto, že jsem na ní byla poprvé, takže jsem nemohla srovnávat s předešlými ročníky, i když byly třeba o moc lepší...ehm.
Vždycky jsem si myslela, že na podobné snob akce chodit nebudu, ale tentokrát mne navnadila tiskovka, která konferenci o tři dny dříve předcházela, a při níž jsem se namrdala jako čolek. Pila jsem vítězná (v jazyce zdejších vinařů mimořádná) vína, dostala jsem dvě láhve sebou a pozvánku na páteční degustačku. No a pak tam nechoďte..
Zpočátku jsme se chovali opravud způsobně. Když nám obsluha nalívala na dno skleniček, způsobně jsme přivoněli, objeli tou voňavou tekutinou skleněné stěny a doušek si vlili do úst, které povážlivě dlouho převalovaly víno po jazyku. Kluci nám chodili použité sklenice vymývat vodou a vykládali nám přijatelné novinky ze života. Dělali jsme to, co všichni kolem (stejně jako SENÁTOR Svoboda, politik Hošek s chotí, profesor Žaloudík nebo Možný, docent Pavelka). zapoměli jsme na to, že jsme novináři, byli jsme slušně vychovaní mladí lidé, kteří degustují ty nejlepší dary země.
Byli jsme asi u desátého vzorku, když se situace trochu změnila. Stein začal vykládat belgické vtipy o Turcích, Verča se střídavě chichotala, kradla lidem ze stolů chleba a zpívala s cimbálovkou, Jára si při umývání skleničky polil vodou, takže vypadal, jakoby se pochcal. Víno jsme už nedegustovali, ale lopali na ex. Bylo ho totiž tak málo, tak nač čekat?:)

Teď už to vím - na příští ročník konference vín:)

4 komentáře:

Dod řekl(a)...

A já tam odmítnul pozvání a šel vstříc světlým zítřkům raději na Stodolní:(

soosha řekl(a)...

...jen taková blbá připomínka...to tam byl senátor a bývalý brněnský primátor richard svoboda nebo jihomoravský hejtman stanislav juránek?:D

soosha řekl(a)...

...jinak samozřejmě jen tiše závidím:B

(nel) řekl(a)...

No nic no, tak jsem to spletla, opravila se, a ehm, raději bych to už vůbec nekomenovala:)