čtvrtek 2. srpna 2007

Smutek, který neutek

Tři dny, tři odchody, jeden vyhazov a tři noci přemýšlení. Tolik stačilo k tomu, aby se mi zase trochu pobořily mé slavné iluze o světě (Ještě mi někdy někdo bude říkat, že jsem na svých dvaadvacet let až moc velký realista!). Připomněla se mi díky tomuto podívnému týdnu spousta okamžiků v životě, které byly v té chvíli stejně zdrcující, jako ty dnešní.

  • ...třeba když jsem poprvé v sedmi letech zjistila, že Ježíšek neexistuje, a že se zvonečkem (který byl důmyslně schován pod mou pletenou červenou čepicí v předsíni) zvoní moje starší sestra

  • ...další zklamání přišlo v den, kdy mi poprvé došlo, že nebudu nikdy umět čůrat ve stoje jako to dělají kluci

  • ...když mi přestalo vadit čůrání, bylo mi smutno z toho, že i když si postavím v lese bunkr o jakýkoliv strom, vždycky jednou zčervivý a zlý pán dřevorubec ho setne i s mým smrkovým obydlím

  • ...někdy kolem třinácti let věku jsem u stolu s plastelínou, se kterou jsme s klukama tvořili města a obchody, zjistila, že už mě nebaví si hrát. Bylo to asi ještě horší než ta iluze s Ježíškem

  • ...hrozné bylo, když mě poprvé podvedl chlap, myslela jsem, že je láska hnusná

  • ...a taky, když mě v osmnácti nevzali na práva, myslela jsem, že je svět nespravedlivý

  • ...nejvíce mi bylo úzko, když jsme s bandou poprvé vynechali tradiční páteční NORU. Došlo mi, že už se nemůžeme vídat tak často, jak bychom chtěli. A bylo mi hůř, než když mě poprvé podvedl chlap

  • ...bylo mi těžko, když jsem zjistila, že poprvé opravdu miluju, a stejně dobře umím i nenávidět

  • ...bezmoc mne přepadla před pár lety, když jsem si uvědomila, že zdraví je vážně to nejcennější, že mí rodiče nejsou nejmladší, a že tu klidně zítra nemusí být

  • ...no a o iluze jsem přišla i dneska, když jsem zjistila, že i bezvadná práce, skvělý kolektiv v ní a příjemné pracovní prostředí nejsou neotřesitelné atributy. Že i tady se to obrátí a pak je hůř, svírá se vám žaludek a nemůžete spát

Ne, nechystám se skočit z mostu:) Vzhledem k tomu, že jsem dnes absolvovala rozhovor s primářem psychiatrické léčebny o sebevražedných sklonech, asi by mu to v důsledku neudělalo moc dobré jméno...

Tohle píšu ve vlaku. Mám chuť vystoupit v poli, ukrást tam jednu kukuřici a uvařit si ji na chatě na plynové bombě. Tak jako dřív. Čekat na ni dvě hodiny než bude úplně měkká, a přitom ty dvě hodiny vůbec nevnímat. Chtěla bych věřit na ježíška, umět čůrat ve stoje, stavět bunkry, hrát si, beztrestně milovat i nenávidět, ctít své přátelé, umět oddalovat zlo a smutek a špatné nálady. Neumím to.

A jestli chcete vidět jak vypadá opravdu degenerativní chování novináře, mrkněte na úvod...hehe..tak takhle začínají všechny mé články, které nevím jak začít:)))

Ilustrace: Dívka u vody/ © Roman Otruba

6 komentářů:

Dod řekl(a)...

C´est la vie, Nelbrushko:)
Kdybych Ti napsal, co všechno trápí mě, tak bys poznala, že v tom nejsi sama. Ale nenapíšu, protože by mi to zkazilo dlouhodobě budovaný mediální obraz a ubralo na coolness:)
Tak ať to dobře opadne!

Jan Boček řekl(a)...

moc hezky napsaný..

hvězda řekl(a)...

víš, muze byt jeste hur, ale fandím Ti nejvíce ze všech na svete.

soosha řekl(a)...

...mno tak to jsem snad ani neměl číst...tak nějak na mě padla jakási podivná melancholie...je to tím,,,že jsem stále v té práci?..je to tím,,,že tu skoro nikdo není?..nebo to má jiné příčiny?..nevím:(

(nel) řekl(a)...

Moji milí, je mě moc líto, že jsem svým posledním spotem možná způsobila trochu více melancholie než je zdrávo. Zkrátka a dobře jsem své pocity potřebovala vyblít na papír. A protože je papír na nic a schová se většinou do šuplíku, tady to bylo více efektivnější:)
A možná to někomu i pomůže. Třeba Tobě Fílo, abys zjistil, že seš v práci moc, že tam opravdu nikdo netráví tolik času jako Ty a že je spousta jiných věcí, které můžeš dělat, než cvakat do compu a hrát Travian;)) hehe. A jinak děkuju za podporu!

Kusy / Kosic řekl(a)...

Fakt se ti ten článek povedl. Problémy jsou většinou pod psa. Ale zase jak těžký a hnusný život by byl bez nic. Trošku z pesimističtějšího hlediska to je takové koření života. A neskákej...sic tě neznám, ale fotka je pěkná ;)